0918 882 180              info@sportino.sk         Predajňa Trnava

Cviky na hrazde a ich výhody

Cviky na hrazde a ich výhody

V našej ponuke nájdete po novom aj mnohé fitness produkty vrátane hrázd, ktoré sú výbornou pomôckou na vybudovanie svalstva cvičením s vlastnou váhou.

Preto sme sa rozhodli tento článok venovať práve nim a ukázať vám rôzne možnosti ich použitia a ich výhody.


Pozrime sa teda na to!

Cviky na hrazde

Zhyby nadhmatom (Pull-ups)

Ide o jedno z najzákladnejších a najlepších  cvičení, ktoré môžete s hrazdou vykonávať. Je to úžasné cvičenie hornej časti tela, kde sa zapájajú hlavne svaly chrbta, ale aj ramien.

Pri vykonávaní zhybov nadhmatom uchopte tyč dlaňami smerujúcimi od vás. Vzdialenosť medzi dlaňami má vplyv na to, aké chrbtové svaly pri cviku zapájate. Napríklad pri úzkom úchope je zapojená hlavne stredná časť chrbtového svalstva, ak máte dlane od seba v šírke ramien, už sa zapája aj vonkajšia časť svalov chrbta a pri širokom úchope, ktorý sa najviac odporúča, sa zapája hlavne vonkajšia časť chrbtového svalstva.

Pri zhybe sa snažíme o to, aby sa brada dostala nad tyč, prípadne aby sa náš hrudník dotkol tyče. Po vykonaní cviku sa pomaly spúšťame naspäť dole.

Zhyby podhmatom (Chin-ups)

Tento cvik zapája hlavne vaše bicepsy, ale tiež chrbát. Toto cvičenie preferujú hlavne začiatočníci, pretože sa ľahšie vykonáva ako zhyby nadhmatom. Problém je, že týmto typom zhybov nedosiahnete širší chrbát, a preto sa neodporúča zostávať len v tejto ľahšej verzii zhybov. 

Pri vykonávaní tohto cviku uchopte tyč dlaňami smerujúcimi k vám, ťahajte hrudník hore a ramená dozadu, až kým sa hrudník nedotkne tyče. Na vrchole stiahnite bicepsy, aby ste posilnili ich rast. 


jjj

L-sit

Zdá sa vám byť obyčajné sedenie príliš jednoduché? Tak máme pre vás ťažší spôsob, v ktorom skvele zapojíte svaly brucha.

Jednoducho uchopte tyč oboma rukami a zdvihnite nohy tak, aby boli rovnobežne s podlahou - ako písmeno L. Túto polohu držte tak dlho, ako je to možné. Ak je to pre vás príliš ťažké, skúste mierne sklopiť nohy, aby ste zmenšili uhol. Spočiatku vám stačí vydržať v tejto polohe len pár sekúnd, neskôr sa tento čas bude predlžovať.

Zdvíhanie kolien

Tento cvik takisto posilňuje brušné svalstvo a poskytuje skvelú prípravu na spomínaný L-sit, keďže ide o jednoduchšie cvičenie.

Pri tomto cviku uchopte tyč dlaňami smerujúcimi od vás približne v šírke ramien. Ramená držte vzadu a nadol, zatiaľ čo zvyšok tela udržujte v jednej rovine. Nohy majte pevne pri sebe, kolená ťahajte k hrudníku a pritlačte ich naň. Následne sklopte kolená naspäť do roviny. Ak máte tyč príliš nízko, jednoducho majte nohy po celý čas mierne ohnuté.

Zdvíhanie kolien k lakťom

Ide o cvik využívaný aj v CrossFit-e. Spôsob prevedenia je ukotvený už v názve - jednoducho skúste pár opakovaní a precíťte to zapojenie vašich brušných svalov!


Bicyklovanie

Bicyklovanie počas toho, ako ste zavesení je ťažké, ale stále jednoduchšie ako len visenie na tyči. Uchopte tyč nadhmatom v šírke ramien (alebo o čosi širšie),zaveste sa  a jednoducho kopte nohami ako pri bicyklovaní. Skúste to, je to zábava!

Pre lepšiu predstavu si pozrite video.


Zdvíhanie celých nôh

Ďalšie cvičenie na posilnenie tela a ťažšou verziou zdvíhania kolien je zdvíhanie celých nôh.

Jednoducho majte nohy čo najviac vyrovnané a zdvihnite ich tak, aby boli rovnobežne s podlahou. Podržte na sekundu či na dve a potom ich pomaly vracajte späť dole. Ak si trúfate ešte na zložitejší cvik, skúste špičky chodidiel dostať až k tyči.

S hrazdou k pevnému svalstvu

Ako vidíte, hrazda neslúži len na posilnenie bicepsu, či chrbta, ako si mnoho začiatočníkov myslí. Využitím hrazdy spevníte celé telo a čo je najlepšie, ak si ju zaobstaráte domov, nemusíte už nikam cestovať a môžete si dopriať výborné cvičenie kedykoľvek chcete. 


Naša ponuka hrázd

Na sportino.sk ponúkame kvalitné hrazdy značky MOVIT®, ktoré si môžete nainštalovať do dverí, na stenu alebo na strop. 

S nami si vyberiete

Veríme, že sa vám páči rozšírenie našej ponuky o fitness produkty. V našej ponuke okrem hrázd ponúkame aj rôzne iné posilňovacie pomôcky, ako sú činky, švihadlá či záťaže na telo, ďalej takisto u nás nájdete aj balančné pomôcky, gymnastické lopty, fitness podložky či obruče.


V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať, radi Vám poradíme.


Pozrite si aj naše ďalšie články týkajúce sa fitness.